اخبار روزفناوری

اینتل تمام سهام خود را در Arm Holdings رها می کند، اما همچنان در معرض آزمایشگاه های Astera، Joby Aviation، MariaDB و Senti Biosciences قرار دارد.

اینتل تمام سهام خود را در Arm Holdings رها می کند، اما همچنان در معرض آزمایشگاه های Astera، Joby Aviation، MariaDB و Senti Biosciences قرار دارد.

این توصیه سرمایه گذاری نیست. نویسنده در هیچ یک از سهام ذکر شده هیچ سمتی ندارد. Wccftech.com یک خط مشی اخلاقی و افشای اطلاعات دارد.

این یک وضعیت کاملاً کاملاً دستی در اینتل است، جایی که غول سابق حوزه نیمه هادی اکنون در تلاش است تا با کاهش سود سهام و حقوق و دستمزد، پول نقد را ذخیره کند، و تلاش می کند تا با حذف سرمایه گذاری های اضافی، بودجه بیشتری جمع آوری کند. یک مورد مثال: اینتل اکنون تمام سهام خود را در Arm Holdings فروخته است.

همانطور که در تعدادی از پست‌های اخیر اشاره کرده‌ایم، اینتل در حال حاضر با داشتن شکست در برآورده کردن انتظارات اجماع تحلیلگران برای معیارهای خط بالا و پایین آن در Q2 2024، و این شکست را با ارسال نتایج ضعیف برای بخش کلیدی DCAI ترکیب می‌کند، که نشان می‌دهد هنوز واقعاً به باد دنباله‌دار متمرکز بر هوش مصنوعی سکولار نرسیده است.

به طور مهمی، اینتل راهنمایی های خود را برای حاشیه ناخالص سه ماهه اخیراً به پایان رساند با یک ضربه گسترده و به سمت ضعف متوالی بعدی پیش رو نادیده گرفت.

برای صرفه جویی در نقدینگی، این شرکت سود سهام خود را کاهش داده و برنامه اخراج گسترده دیگری را به آهنگ 15000 کارمند یا 13.6 درصد از نیروی کار فعلی آن که حدود 110000 نفر است. این به دنبال اخراج 5 درصدی است که این شرکت در سال گذشته اجرا کرد.

فرم 13-F اینتل در SEC ثبت شد

این ما را به اصل موضوع می‌رساند. اینتل اکنون فرم 13-F را با SEC ارسال کرده است که نشان می دهد که کل سهام Holdings خود را که شامل 1.18 میلیون سهم در سه ماهه اول 2024 بود، واگذار کرده است.

جالب است که سازنده تراشه همچنان سهامی در Astera Labs (NASDAQ: ALAB)، Joby Aviation (NYSE: JOBY)، MariaDB (NYSE: MRDB) و Senti Biosciences (NASDAQ: SNTI) حفظ کرده است.

به خاطر داشته باشید که اینتل در سه ماهه دوم 2024 زیان انباشته 120 میلیون دلاری را در سرمایه گذاری های سهام خود شناسایی کرده است. این مورد در صورت درآمد شامل سود/زیان تحقق یافته و تحقق نیافته (ناشی از تغییرات در ارزش منصفانه سرمایه گذاری ها) است.

در همین حال، همانطور که ما گزارش شد اوایل امروز، تحلیلگران برنشتاین معتقدند که به نظر می رسد کانال CPU برای دسکتاپ ها و نوت بوک ها خود را از سطوح بالای موجودی که در چند فصل گذشته پارادایم تقاضا را تحت تاثیر قرار داده است، خلاص می کند.

این افزایش تقاضا باید به اینتل در ادامه راه کمک کند. به یاد داشته باشید که حدود 1.3 میلیارد دلار از درآمد سه ماهه دوم اینتل را می توان به عنوان فروش مشوق طبقه بندی کرد. تحلیلگران برنشتاین خاطرنشان می کنند:

d8a7db8cd986d8aad984 d8aad985d8a7d985 d8b3d987d8a7d985 d8aed988d8af d8b1d8a7 d8afd8b1 arm holdings d8b1d987d8a7 d985db8c daa9d986d8afd88c 66bc1708c69df

“اینتل چند ماهه است که فروش را به سمت جلو کشیده است، با سطوح “فروش انگیزشی” اخیر که به سطوح بالایی نزدیک شده است که شاهد خروج از آن بودیم. 2022، و از این رو اکنون هزینه آن را می پردازیم.”

سهام اینتل امروز با افزایش ~6 درصدی سالم بسته شد. با این حال، طی ماه گذشته، سهام همچنان 40 درصد کاهش یافته است.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا